الثلاثاء، 3 مارس 2009

فتحى فريد

انا اعرف فتحى فريد من حولى خمس شهور وجايز اكتر والا ميعرفش فتحى دة رجل مدون مهتم بالشأن القبطى والاقليات , المهم احنا تقريبا شربنا او اكلنا مع بعض حاجة ففى بينى وبينه عيش وملح .
بس الرجل قرر مرة واحدة انة يشتمنى ويتريق عليا انا وزملائى .انا اعرف ان فى حرية راي وتعبير ......فقلت اساعد الرجل دة فى اللى بيعملة وهنقل موضوعه على مدوناتى المتوضعة رغم انى لحد دلوقتى معرفتش هو بيشتمنى او بيتريق عليا لية . اظاهر عرف ان 3/3 دة عيد ميلادى وحب يهرج, بس دة يبقى تهريج مش ولا بد .على العموم يا فتحى انا نقلت مقالك الظريف دة عنى وعن زملائى على مدوناتى احنا استحملنا الشتيمة والتريقة من الغرب مش هنستحمل دة من ناس بينا وبينهم عيش وملح .

.com كورومبو وأشرف

كالعادة نزل المفتش كورومبو يدور على الواد سحس علشان يشتريله كارت شحن لكن تلفون سحس كان مسقط شبكة أصل تبعه شبكة أم نبيل
فراح يسأل على الواد سحس على قهوة المثقفين ، وفعلاً الواد سحس كان قاعد مع مجموعة من أسطوات القانون والصنيعية بتوع المحاكم كان مع أشرف .com وسعيد الهوا ونبلة أولى حقوق ،وان عندهم مشكلة كبيرة جداً وسحس كالعادة بيحاول يحلها والكل رحب بالمفتش كورمبو ودار هذا الحوار:
كورومبو: مساء الخير عليكم إزيك يا سحس
المفتش المبجل كورومبو
سحس: أهلاً أنا قاعد هنا من بدرى وبحاول اتصل بيك لكن تلفونى فاصل شحن
سحس بومب
كورومبو: طيب طيب حصل خير فيه حاجة ؟
أشرف .com :والله يا حضرة المفتش أنا عندى مشكلة كبيرة قوى ومحتاج خبرتك
أشرف.com
كورومبو : خير يا محترم تحت أمرك
سعيد الهوا: أصل الحكاية إننا مش لاقيين شقة فاضية نعملها مقر للجمعية الجديدة
كورومبو: جمعية إيه ؟؟؟
نبلة أولى حقوق: جمعية البحث عن النسوان.
كورومبو: ههههههههههه جميل وإشتراك العضوية عندكم بكام؟؟؟
سعيد الهوا
سحس: قالولى هيعملوا العضوية لينا بالمجان بس بشرط ندورلهم ع مقر كويس كدا ف وسط البلد وكمان نشوف مورد نسوان.
نبلة أولى حقوق:بس إحنا مش لاقيين لا مقر ولا عارفين نورد نسوان
نبلة أولى حقوق
كورومبو: وماله بس أنا مليش فيه فككوا منى بس ع العموم أنا هقولكم ع الحل هبعتكم كدا لواحد معرفهوش من زمان إسمه إسمه إسمه
هو واحد من تلاته :
1- مروة رغاوى
2- سيد مسدكول
3- هنية البلطجية
لو عرفت الحل الصحيح كلمونى ع الرقم 09000900
أو ع الرقم ده 0020182993820

هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

لو فعلا فتحى فريد دا حد محترم مكنشى هيتكلم اصلا بالاسلوب ده, انا متأكد أنه أنسان مريض جدا, وبيعمل أسقاط على اللى حواليه, تلاقيه هو اللى بيدور على طرق تكوين الجمعيه دى